Thursday, March 24, 2011

Aku,Ustaz Dan Sesuatu






Assalamualaikum.....

"Hashh wimax aku jatuh lubang jamban pulakk!!! so terpaksalah aku ke HQ wimax di Wangsa Maju esok,dengan hanya membekalkan diri sendiri....


Sampai di KTM Komuter ****** aku terjumpa seseorang ustaz yang hensem dan alim orangnya,namum ustaz tu dah bertunang so terlepas chan aku nk jadi isteri solehah dia(hahahaha)

Semasa aku sampai ustaz itu sedang berbicara dengan seseorang ditelefonnya,so aku biarkan sahaja sebab masa aku beli tiket ktm ustaz yang kacak ala-ala Fizo Omar itu senyum kat aku,mcm kenal pulak dia kat aku,aishhhh,makanya aku pun beli tiket KTM dari ***** ke KTM *****

Setelah Ustaz tu selesai cakap telefon,makanya aku yang berdiri ala-ala wanita melayu terakhir ( mcm gedik pun ada) xde ar biasa jer buat-buat x nmpak jer,lantas ustaz itu menegur aku..nak tahu apa yang dibual kan...?????


Sesi Dialog bersama Ustaz Ini :


Ustaz : Assalamualaikum,aina apa khabar?
Aina : Alhamdulillah sihat Ustaz...Ustaz apa khabar??
Ustaz: Alhamdulillah juga,aina nak kemana ni??
Aina: Saya hendak ke ********,sebab wimax saya rosak esok saya ke Wangsa Maju pula ambil yang baru.
Ustaz : Owh..aina tak ke kolej ke?
Aina : (dalam hati) hshh ustaz ni tanya mcm aku ni tunang dia pulak..(pagi tadi saya pegi,ada exam last paper)
Ustaz :mcm mana boleh jawab
Aina : Alhamdulillah bolehlah ustaz.....
Ustaz : tadi tunang ustaz telefon...
Aina : (motiff bgtahu aku?? erkk dgar jelah)
Ustaz : Ustaz ni jujur dgn dia,kita ni kalau dgn perempuan kita kena jujur kalau sekali kita dapat yang baik dari ALLAH swt Kita kena bersyukur makanya kita kena jujur sejujurnya,Ustaz tak boleh tipu...
Aina : kenapa pula ustaz??
Ustaz : sebab kalau satu hari nanti dia hilang dari pandangan mata kita,kita akan cari dia balik sebab kita tak hargai masa dia sayang sangat kat kita....
Aina : owh,mcm tu ke ustaz
Ustaz : inilah Ujian ALLAH,ALLAH nk tunjuk kat kita bahwa walaupun ramai wanita cantik berdiri dihadapan kita tapi cantik tu tak kemana...
Aina : Ekk...ermm
Ustaz : kita kena jujur......jgan abaikan kalau kita dah diberi seseorang yang mampu menemani kita dan menjaga diri kita...
Aina : (tukar topik) ustaz nk kemana ni..?
Ustaz : sy nk pegi kerja
Aina : Ustaz kerja apa
Ustaz : saya pegawai kat ****** di KL Sentral
Aina : owh..baguslah...
Ustaz : Ustaz tengok aina ni jalan macam laki lah...
Aina : (erkk hilang kewanitaan aku sebentar) erkk saya pernah eksiden teruk dulu Ustaz..cerita lama..
Ustaz : owh..xpelah,bukan apa saja tnya
Aina : apa nama tunang ustaz tadi tu
Ustaz : nama dia Zinirrah bt ******
Aina : huh mcm nama serikandi islam
Ustaz : bukan apa ustaz tak takut kehilangan cinta dari dia sebab ustaz percaya dia tidak akan kemana-mana dan ustaz yakin dgn istikhoroh yang ustaz lakukan...
Aina : (tukar topik lagi ) eh ustaz tren dh smpai..

Aku baru nk naik koch tengah iaitu koc wanita tapi ustaz tadi tu ajak naik koc campur,makanya aku pun naiklah sekali,aku igt dh hbs tp smbung lagi...

Ustaz : ustaz terlalu percaya kan dia semoga Cinta ustaz pada ALLAH tidak pudar
Aina: Insya ALLAH....
Ustaz : kita bukan apa,cuba aina diberi seseorang yang terbaik untuk aina adakah aina akan melepaskannya..
Aina : eh tentulah tidk
Ustaz :mcm tulah ustaz,kita kena tak boleh tipu diri sediri jga kita tipu diri sendiri,walaupun ada wanita yang lebih cantik dari yang tercantik,dan iman kita tergugat kerana kecatikkan wanita itu tapi smpai bila kita nk tahu kecantikkan dia...cantik tu tak kemana aina pun cantik juga kalah tunang ustaz...
Aina : (alamak dia puji aku pula...) eh mana ada ustaz,saya biasa jer
Ustaz : kita lah tu...kita kena tabah hadapi dugaan sebagai lelaki yang kena tahan nafsu cantiknya wanita itu..
Aina : (dalam hati) HAAAAA,KITA??? kenapa mesti KITA?? AKU NI LAKI KE??
Ustaz : tapi itulah ujian ALLAH,Ustaz tak pernah putus berdoa dan dalam doa ustaz hanya perkara ini sahaja yang ustaz selalu ucapkan.."Ya ALLAH TITIPKANLAH CINTAKU HANYA PADAMU.." cubalah Aina buat Insya ALLAH pasti cinta Aina itu tidak kemana...
Aina : (muka yang bingung sebentar) ......
Ustaz : Aina ada appendix ke?
Aina : yer Ustaz,saya gastrik semua ada...
Ustaz ; cuba buka tapak tangan ..

Aku buka tapak tangan aku

Ustaz : Aina kurang minum air masak
Aina : yer..wah ustaz yg hebat
Ustaz : biasalah tu dulu ustaz ni pengamal perubatan..
Aina : owh patutlah...
Ustaz : takpelah ingtlah Aina cinta dunia tak kemana kita kena sabar dengannya
Aina : (laa x abis lagi rupanya)
Ustaz : Biasalah Ujian ALLAH datang pada kita ni berbeza,Alhamdulillah kak zinnirah aina boleh terima ustaz secara pelan-perlahan.....Alhamdulillah
Aina ; Alhamdulillah...
Ustaz : mcm tulah ALLAH nk uji kita sebagai manusia tentang lahirnya insan yg bernama teman yang akan mndampingi kita..wanita istimewa itu akan hadir Insya ALLAH
Aina : eh ustaz saya dh smpai ni ,Insya ALLAH kita sembang lagi....
Ustaz : yer Insya ALLAH,dtglah rumah ustaz,ada budak2 selalu mngaji disitu ala dekat Taman ***** dekat jer dgn Kolej kamu..tiap2 hari ahad,tak ayah ustaz,ustaz kalau tak ustaz ibu ustaz...
Aina : insya ALLAH ustaz...

Aku pun trun dari tren dan berjalan ke destinasi yg aku hendak tuju.Didalam hati dan perasaan aku kenapa setiap kali aku bersembang dgn mana-mana ustaz kenapa diorg selalu anggap aku lelaki walaupun aku memang bertudung litup,pernah berjubah dan bertudung labuh,tp still anggap aku seakan lelaki...ermmm mnjadi persoalan sekarang tak kan aku jalan stail mcm lelaki pun nk samakan kot...

err..aku bersangka buruk...bersangka baik dgn ustaz ni sebab mmber baik dari rawang..mgajar bdk2 mngaji,err lupakan jelah........

Takpe2 ainaa ko bukan ********
Masya ALLAH.... aina azizan ni......tidur luar ko malam ni

Ngeee
Hnya Sekadar Nk Kongsi Kisah Benar Yang Baru Berlaku tadi.....
24 Mac 2011
Jam 6 petang di KTM Komuter *********


Eh Bukan Ustaz ni yang dimaksudkan Hshh..Ni Ustaz Ashraf Muslim..ngee~~

@artikelterpelihara

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu