Wednesday, April 6, 2011

Oh Mat SALLEH!!!

Letihnya,mana pulak rapid ni...~~
Satu petang yang indah,aku tunggu beas dihadapan Medan MARA untuk tunggu bas rapid KL.
Tiba-tiba muncul pelancong asing dari luar negara ... dan duduku disebelah aku,lalu bertanya

 Pelancong A : err hello may i know bus no 17??
Aku : (terpinga-pinga kejap,sbb letih kan so BI pun kureng sikit) err 17
Pelancong : yes 17 (smbil menunjukkan no dgn tgnnya)
aku : (belum smpt nk jawab)
Tetiba bas metro lalu

Abg Bas : You waiting here,bus no17 is a metro bus,so waiting here and the bus almost come.Its metro bus..(smbil mempromote metro bus)

Omputih tu angguk dan senyum pada abg bas itu smbil mmberikan ucapan "TERIMA KASEH"

So aku nk aja cakap bus o 17 itu adalah bus hop on hop off KL yang akan tiba sebentar sahaja lagi,nmum abg bas yang karek tu wat hbt pulak depan aku nk cakap aku ni zaman sekolah "tulah dulu x nk ambil english education" hampehh!!!!!

Sabo jelah....
Bus No 17 itu adalh bas Hop On Hop Off KL,bas yang akan keliling satu KL,bukan bas Metro yang burokkk tu....hshh hangin aku,kreabiliti aku terjatuh depan dua pelancong asing tadi.Dah lah buat muka karekk depan aku nk cakap lah yang dia pun pandai bahasa inggeris. hshhh Sabo jelah....hshhh

Tapi takpe,aku x dendam dgn abg bas yg karek tu..
To All Mat and Minah SALLEH,Bus No 17 its a Hop On Hop Off,no Metro Bus!!!

IniArtikelAinaAzizan

AiNa Azizan

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu