Friday, June 17, 2011

Sambal Petai Balado Dari Dapur Penyet,Maju Junction

| Slot Jalan-Jalan Cari Makan |




Errmm Sedap ooo dan pasal sedap boleh buat anda sakit perut dan sebagainya...Ini ialah Sambal petai balado iaitu sambal petai dari seberang tanah air iaitu Indonesia.Walaupun harganya agak mahal juga tapi tidak selalu aku makan sebab masakan balado ni tak sesedap masakkan Umi aku di Kedah,makanya beliau punya pun lebih sedap dari ini,tahap kepedasan dalam 40% kalau Umi masak namum di Dapur Penyet tahap kepedasan Petai Balado ini ialah 99% tambah air 10 kali pun x cukup weii pedas giler tapi sedap!! muahahahahahahaha

Makan Sorang jer Ke..??
Well memandangkan aku sorang jer yang ada time tu,makanya aku cekik petai ni sengsorang la,kan best kentut pun bau petai,dan terlalu sedap sangat...walaupun tahap kepedasannya maksima dan boleh membuatkan seseorang itu terkena appendix tahap nak masuk kubur namum sedap itu pasti ... ha ha ha.aku makan sorang jer x berteman sbb kalau bwak teman nnti kena belanja hehehehe...

Rindunya Kat Ira Lola,Ain dan Fatihah..
Di dapur penyet ini lah aku masih ingt last aku tengah makan baik punyaa! dengan puteri Ayu Nabila
(ini puteri ayu)

Tetiba datang member lama iaitu Ira Lola,Ain dan Fatihah.
**gambar ilang wakakaka
Ini Ialah Mereka,tekalah mana satu..!

Makanya aku ngan aku dah nak habis makan but mereka ini baru sampai nk mencekik makanan disitu dan disitulah hari last depa ni makan kat situ pastu xde dah sebab semua dah habis belajar an,huu rindu kat depa ni lama x usik tmabh-tmabh bdk kcik yang bernama ira lola aka aurellia umaira,hehehe,meskipun bergitu masa aku tgh makan pun aku ingat kat Ira Lola dan aku call beliau mnyatakan aku makan di Dapur Penyet,makanya aku just nk jeleskan Ira jer...wakakakakakakakakaka.(apa aku merepek ni..??)

Oklah,aku juga tertanya2 mcam mana boleh dapat Sambal Petai Balado ni..?? makanya aku rasa masakannya x ubah mcm mana Si Niesa Shiekh Daud tu masak..ahhahahah aku masak dua kali ganda pedasnya masuk tandas x mau2 punya...Kalau aku masak kalo x tmbh cili padi x sah aku ni..hehehe tpi bukan selalu kot kengkadang jer,kesihatan perlu dijaga jangan asyik nk mengcekik cili padi jer itu tmpah kubur namanya!

Bak kata Umi di Facebook-nya : Cili padi tu sedap macam gula-gula sugus,manis makanlah lagi...."


Ini Artikel | Ainaa Azizan

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu