Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Bapa......

Ini Ayah Saya..Namanya Ustaz Azizan b.Zakaria
Entri kali ini adalah sempena hari bapa.....




Amacam hensem tak zaman muda ayah saya atau panggilan mesranya "ABI".
Abi bererti ayah,bapa,abah,daddy dan dad...sama maksud lah tu....
Namum saya jarang sudah balik kedah,dah lama x blik kedah darul aman,rindu jugak nk dgar abi baca Al-Quran tiap2 malam tambah2 pada bulan puasa kan...kebiasaan mesti abi baca yer tak..?? Kadang-kadang rindu nak pi masjid ngan abi..hehehehehe(muka aku nmpak kasar hati punyai IMAN lagi tau...)

Ayah saya dilahirkan di Kota Sarang Semut Kedah Darul Aman,namum bergitu saya terlupa akan tarikh hari lahirnya tersangatlah sengal kan saya..muahahahaha. Ayah saya juga adalah bekas Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang telah berkhawin dengan pilihan ibubapa Ibu saya di Johor Baharu,masa tu saya msih igt,masa nk kahwin,saya terlupa bawa kasut kahwin ayah saya makanya saya pun buat muka sposen untuk cabut dari kenduri itu...wakakakakka (x lawak pun)...

>>>>>> stop bnyak songeh pula aku hari ni <<<<<<<<

Korang kenangkan jasa ayah korang...
Kalau korang2 nk marah ayah korang tak bagi duit korang cuba pikir mcm mana dia nk cari duit kat korang.....
Kalau korang rasa hidup senang x perlukan ayah,better korang bunuh jer ayah korang,asal aku cakap macam tu sbb bila korang dah dewasa,meningkat usia remaja,bukan takat mak kena tetak dengan parang bapak pun kena tmbak dengan senapang!! (aku doa hope korang xdelah mcm tu..)
Mungkin ada yang xde ayah disini,namum apa pesanan mereka,Sayangilah Ayah korang selagi dia masih bernyawa KAWAN,PAKWE,MAKWE boleh cari ganti tapi kalau Insan BERNAMA AYAH yang didik korang,azan korang dan kita semua masa dah dilahirkan lagi bagi makan pakai semua cukup bila dah xde,jangan harap nak cari ganti...! (Ingat tu..!!)
Bila Ingat balik mcm mana ayah didik korang,pasti korang xkan lupa btol tak..??? macm mana nak bagi kita semua ni dalam didikkan agama sepenuhnya tambah-tambah anak perempuan....tanggungjawabnya sungguh besar sekali,Jika korang2 Yang BERNAMA LELAKI akan satu hari menjadi ayah ingatlah didiklah Isteri dan Anak Perempuan korang sebaik mungkin,kerana korang adalah ketua keluarga yang mendidik kearah kebaikkan mereka yang bergelar WANITA...
Pasti korang akan rasa ayah korang buat muka senang masa korang mintak duit nak masuk kolej an..mcm aku dulu wal hal cukup susah kot nak cari duit,xpelah selama ni ayah kita semua tanggung tp bila mana kita kena didik diri untuk tanggung sendiri..???
Ayah mana x teringgin nk tgok anak-anaknya soleh dan solehah malah idaman semua..Insya ALLAH balaslah jasa ayah korang itu yer...


Aku masih ingat ayah aku yang hantar aku ke KLMU pada tanggal 12 Julai 2009 pada mula aku masuk KLMU... Ayah aku yang teman walaupun masa tu,ada yang family tolong anak2 mereka masuk hostel,namum aku bersyukur ayah aku masih bernafas hingga kini,dan aku berharap dpat membalas jasanya iaitu membawa ke dua orang tua aku ke MEKAH satu hari nanti INSYA ALLAH...

Insya ALLAH
Insya ALLAH


Terima Kasih ABI....
Syukran Jazilan ABI......
Thank YOU ABI.....



artikel|ainaa@2011