Friday, June 17, 2011

This Is Story From Mahaad Tahfiz Darul Fuqaha,Bangi Selangor Darul Ehsan


Tanggal 14 Jun 2011,saya bekas guru sekian2 telah menjejakan kaki ke sebuah sekolah,sayangnya tak dapat buat rakaman sebab krew masih lagi di Korea kerana urusan tertentu iaitu Afiq atau Qifa D'White.Memandangkan Krew xde makanya saya seorang diri ke Bandar Baru Bangi bertemu dengan Insan Pilihan Hati (eh silap...!! aishhh merapu ni...!!!) ha ha kenalan dari Jordan yang bekerja disitu iaitu Siti Nur Asyikin bt Karim.Ini bukan jodoh lah dan saya bukan agensi cari jodoh harap maklum....




Hari pertama sampai pun dah sesat,saya biasa ke MPI,ala Maktab Perguruan Islam atau nama betulnya IPGM Bangi.Makanya saya tidak tahu pula ada Mahaad Tahfiz kat situ.Ermm sekolahnya agak kecil memandangkan semua yang belajar disitu adalah lelaki.Saya segan juga nk bercakap ,first saya sampai hnyalah berjaket hitam berlengang panjang bertudung hitam berbaju t-shirt kuning ferrari,berseluar slack dan berkasut.Apabila saya berjumpa dengan sahabat saya itu makanya saya melihat nya...masya ALLAH,betudung labuh berjubah pula dan berfurdah,dalam hati saya..Ya ALLAH Mualimahnya..!! habislah aku.! pastinya agak malu lah dari segi pakaian sebab jauh perbezaan,dia menutup penuh auratnya malah wajahnya ditutup dengan Niqab yang sempurna akan tetapi saya?? err Untunglah Siapa Suami Nya.....

Setelah sesat 23 minit kerana tidak tahu jalan masuk sehingga beliau call,saya pun cari punya cari terjumpa seorang pelajar sekolah menengah yang baru turun dari bas untuk balik rumah..makanya dia datang pada saya..

"Akak akak..pintu masuk kat sana,saya rasa ada seorang kakak tu tengah call mungkin itu orangnya.." katanya

saya hairan..
"oh yer ker,macam mana adik kenal akk??"

"laa saya tgok kakak tu cakap fon jugak.."
"owh..terima kasih dik.."

budak itu senyum dan terus balik ke rumanhnya.....bergitulah kisahnya.

Lawatan Ke PKNS..
Apa aku buat ke PKNS..ahaha rahsia alam lah mana boleh bagitahu by the way aku dah jumpa tempat shoot yang best punya untuk shooting akan datang.Oleh itu krew2 ku siap ke Bangi Selangor sebelum puasa ini....Insya ALLAH

Rumah En Yahya Othman
Ngee x sangka saya dapat bermalam di rumah ustaz tersebut bersama-sama isterinya iaitu Ustazah Wahida juga guru di Mahaad tersebut.Walaupun baru jer kenal tp baik!! walaupun Ustaz Yahya pergi forum pada sebelah malamnya,tidak sangka isterinya membuat fiesta dirumah biasalah ajak kawan makan kat rumah,apa bila smpai dirumah Kak Wahida,memandangkan kawan-kawannya datang terkejut melihat saya sedang bermain dengan anak-anaknya
"Eh kak ida siapakah itu...??"
Jeng jeng... (tamat disitu..)

Huh,mereka masak beramai-ramai,makanya saya terlupa yang saya tidak boleh makan pedas terlepas cakap pula pada Kak Asyikin,makanya malam itu agak suram sebab masakan febret saya iaitu bahan pedas xleh sentuh dek kerana Kak Asyikin mengambil berat pasal saya .. cuba ingin merasakan masakkan Kak Ainur iaitu obor2 pedas itu diambilnya sedikit namum tetiba hilang kat pinggang dek kerana sayangnya Kak Asyikin pada saya xnk bagi masuk spital malam tu hilang obor2 itu dipinggan saya..Erm xpelah lain tahu jelah saya cekik sambal pedas ni....malah bukan Kak Syikin tu seorang sahaja ,Kak Adib telah berkata "xpe lepaskan hajat tu.." ngeee terlepas lagi..huuu sabar jelah.Memang pedas masakkan obor2 itu baru sentuh lidah sikit rasa mcm nk air but kita kuat so sabar...xpe raya ni cekik semua..hehehe
** kata Umi di Facebooknya : ala cili padi tu macam gula-gula sugus,manis dan sedap makan lagii.....

Nak Story lebih..??
Owh x boleh kang saya buka aib orang pula di blog ini,ini hanyalah sekadar artikel kosong sahaja,ianya kenangan di Mahaad itu,saya dah lama x blik ke alam islamik ni,terlalu lama,kosong sangat hati ini acehhhwaahh!!!!

Apapun saya cuba selami hidup pelajar-pelajar itu kerana saya juga bakal seorang guru,Insya ALLAH...Saya perlukan masa untuk berfikir panjang sehingga nafas terakhir memberi tahu oh itulah yang terbaik..(apa kau merapu ni aina abd aziz..??)

Oleh itu,ada masa kita story lagi ek..Insya ALLAH

@artikelterpelihara

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu