Saturday, November 19, 2011

cerita malam

assalamualaikum .....
hari ini kan, 19hb 2011
hari ini hari ke - 7 aku hntr sms kt kawan aku ....
dan sehingga hari ni ... 
aku tggu punya tggu xde tindak balas

hari ini aku masih igt
mcm mana kali pertama aku jumpa dengan kawan aku ni
mungkin laa itu dulu kan sebab tuhan dah aturkan segalanya 

kalau luah kat blog pun sapa lah sangat nak baca
kat facebook orang kata aku gila so ... kita pendam
kita tnya pada tuhan,nak pujuk hati ni supaya ada rasa fahami kawan itu .......

ada masa lalu aku tulis dalam buku
aku tulis orang baca,orang kata aku berangan
hati aku .. korang semua tahu ke ...???

bukan aku nk cari publisiti murahan atau apa-apa jelah
aku ramai kawan untuk gelak ketawa banyak kat kolej
tapi kawan untuk aku menagis memang takde 
sebab adapun nanti dia mengeluh ......

Lama-Lama jadi bosan dan sebagainya .....
Bila dah bosan dia akan lupa ....
bila dia lupa,makanya tidak akan ingat lagi .....
hati orang siapa tahu,hanya tuhan yang tahu ......

Bila dia keluh,
hati ni luluh sangat ....
aku tak minta bantuan kau 
aku cuma nak kau dengar cerita aku je
itu je ....
kalaupun aku sakit ... aku tak minta ubat dari kau
dan aku tak minta kau jaga aku pun ....
aku cuma nak kau jadi pendengar setia aku 
itu je ...

macam beratkan permintaan aku

tapi,
kau mengeluh,bila kau mengeluh
hati aku pula luluh ...
kau kata kau kawan tak berguna
kau kawan yang tak dapat bantu kawan
kau cakap kau hanya pendengar setia aku je 
tapi lepas tu kau bosan  dan pasti kau akan pergi tinggalkan aku...

aku ada minta lebih ke?
permintaan kau dah lama aku tunaikan ...
aku dah kotakan janji aku sebagai kawan rapat kau
aku berdoa kau adalah kawan baik yang terakhir bagi aku
tapi tak jugak ....
cepat kau pergi kan ...
cepat sangat ..... 
terlalu cepat ..................

aku tunggu macam orang bodo
macam orang tak tentu hala
macam  orang yang takde kehidupan ......
asal aku jadi macam ni haa..????

takpelah 
dah bosan agaknya 
keluhan kau mesti dah berakhir kan ....
aku tak gnggu kau lagi nanti ...
sebab nanti aku tak akan ada dalam hidup kau ...
kau carilah kawan lain
kawan kau yang ni hati dia tak renovate lagi
dia tak bagus untuk kau

carilah ...
ramai lagi kawan yang lebih baik dari aku
ada yang terbaik dari aku 

maaflah 
aku tak memahami kau 
susah aku nak fahami kau
bukan kau takde dlam hati aku 
ada.. selalu ada 
cuma ... aku takde kawan hendak bercakap
kawan yang fahami aku 
meskipun aku kahwin
tidak mungkin lagi dia akan fahami diri aku ....

aku cuma takde kawan hendak berbicara
berat dah hati aku untuk simpan ....
kadang-kadang kau tak dengar ....
kadang-kadang kau akan tukar topik
apabila soalan itu tidak mampu untuk kau jawab ....
dan kadang-kadang kau terus offline...
huh ....

kau tak kejam
kau tak kejam
kau tak kejam
kau tak kejam

tapi aku tak tahu apa ada dalam hati kau ...
sama ada selama ni kau terpaksa dengar aku cakap
atau kau terpaksa jaga masa aku sakit .....
atau kau terPAKSA kawan dengan aku ..........................

selama kau pergi
aku selalu deman ...
sakit kepala
kerja tak siap ....
sampai aku tak larat nak bagun ......
huh .. apa ada pada diri kau ...

bila aku balik kampung
redup pandangan aku melihat wajah ibu aku
dengan semangat aku hdk pulang ke kota
untuk bagi balik apa yang ibu dan ayah aku bagi 
tapi ......

sakitnya jiwa aku ...!
sakit sangat-sangat ..... (-_-)

aku tahajud pagi ....
solat dan sebagainya ...
dan kau selalu minta doa dari aku 
aku berikan doa sejahtera itu pada kau ...

jalinan persabahatan itu memang atas ukhuwah yang sejati
tapi kau datang kat secara mengejut
dan aku pun terkejut ... dan bila kau pergi
lagi bertambah kejutan bagi aku ....

aku pandang je kau
kau senyum je kat aku ...

semoga jalinan persabahatan itu atas ukhuwah yang kau bina
dan semoga ianya tidak cacat dipandang orang .....

dan hari ini 19 November 2011
semalam 18 November 2011
dan semalam lagi 17 November 2011
aku dah cukup call kau sebanyak yang mungkin
sms sehingga sehari itu aku top-up 3 kali .....
kau tetap tak blas panggilan dan sms aku .......

huh ...
(perghh jiwang seh aku malam ni ...
awie dalam sembilu ....!!!)

mood : jiwa kacau
cari tuhan bukan tulis kat blogger
sekian terima kasih .....



No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu