Saturday, November 19, 2011

Malaysia,Bola Dan Gila

assalamualaikum...
hari ini tajuk entri agak kurang sopan malah memang kurang ajar ... 
hehehehe tapi ada maksudnya 



Mutu bolasepak Malaysia kini memang hebat tak macam zaman aku darjah 5 dulu,nak tengok malaysia layak ke separuh akhir sukan sea pun susah apantah lagi piala suzuki pada masa itu,namum kemunculan anak muda tempatan hasil bimbingan jurulatih pro makanya Malaysia Juara Piala Suzuki tahun lepas ... Untuk Membuktikan bhawa mutu bolasepak Malaysia memang hebat makanya sudah ada pengganti Moktar Dahri pada hari ini .... Well apa yang dimaksudkan Malaysia > Bola Dan GILA ??

First 
Malaysia adalah negara yang aman dan berbilang kaum,semua ada di Malaysia
Melayu 
Cina
India 
dan kaum bumiputra di SABAH Dan Sarawak ....

Cerita pasal Politik memang tak boleh nak agak,politik malaysia ni agak kuncar-kancir sikit kalau dalam Internet laa,macam biasa penulis blog dari mana-mana parti akan mempertahankan parti sendiri malah sanggup buat fitnah sana-sini well itu diorang punya hal lah aku pun tak tahu kenapa seronok sangat berlawanan dalam ruangan internet ni ... makanya muncul kumpulan-kumpulan anak muda yang mempertahankan parti masing-masing,well adatlah kan, kalau aku cakap aku sokong najib nanti orang lain kata najib tu altantunya kalau aku kata aku sokong Lim Guang Eng tu orang cakap aku berkompromi dengan anti melayu termasuk islam,kalau aku kata aku sokong Anwar Ibrahim nanti orang kata aku sokong SEKSUALITI MERDEKA termasuk Freemason,kalau aku kata aku sokong Nik Aziz nanti orang akan kata aku nak tiket masuk syurga dengan cepat sebab diorang lah kata Nik Aziz ibarat jual agama ... lalalalalala.

So Itulah malaysia,better aku tak sokong sapa-sapalah,nanti tak pasal-pasal kena AUKU oleh kolej aku sendiri,memandangkan ekonomi malaysia sangat kukuh dan aku tak pernah kebulur lagi di negara aku sendiri,aku rasa bersyukur sangat-sangat dengan apa yang ada sekarang,but malaysia bukan lagi 1 Malaysia tapi 11 Malaysia

Why ??
Kat Malaysia ada International University ...
IIUM (International Islamic University Malaysia)
Al Madinah International Universiti Di Shah Alam

Kolej Swasta Ber"International Punya termasuk
***Kuala Lumpur Metropolitan Universiti College"
I got the hole world in my hand ..lalalalala

Di Malaysia banyak sekolah swasta yang ber"INTERNATIONAL...
Seperti Indonesia,Korea,Japan,Australia dan banyak lagi ....

Di Malaysia juga kita ada pelbagai bangsa termasuk 
Negro,Pakistan,Arab Saudi,China,India,Indonesia,Filiphina dan paling femes sekali sampai kerakyatan dia mampu untuk mengundi di Malaysia iaitu "BANGLADESH!"

Makanan di Malaysia tidak lagi seperti dulu kala sekarang kalau aku pergi kolej aku dah ada festival Food International.... well aku nak habaq kat hangpa semua yang kolej aku punyai pelajar dari Jeddah,arab saudi,jordan,negiria,russian,jerman,afrika,india,indonesia dan paling femes juga bangladesh ..... well setiap tahun apabila ada international food festival,pasti Vice Presiden KLMUC akan turun basement dan rasa semua masakkan international itu .....

Well Memang kita kena ikut saranan Perdana Menteri ke-6 kita 1 Malaysia cuma kita tambah lagi satu je 11 Malaysia 
hahahahahaha !!

***Well,saya sayang negara saya,sebab negara saya berdaulat.Negara Lain ada ke??

Bola dan GILA
Di Malaysia,mana-mana sahaja pasti ada permainan liga bolasepak,tak kira lah dari kampung hinggalah ke bandar. Semua orang pasti akan main bola sampai maghrib. Bola di malaysia terlalu femes bukan di malaysia sahaja tapi satu dunia ! hnya kerana sibijik bola yang bergolek itu mampu buat satu pasukan itu menang dan hanya kerana sebijik bola itulah mampu buat orang jadi GILA kenapa ..??

Well Najib pun sokong Man.United walaupun kalah dengan Man.City tempoh hari dan Najib turun tengok dengan rakyat jelatanya .. tapi hakikatnya bila dapat tahu Man.United kalah,maka yang anti Man.U akan kutuk habis-habisan contohnya 

Rooney: Penyerang MU kena kutuk habis-habisan.
(hahahaha)

Makanya berlakulah perang mulut di facebook,myspace,ym dan lain-lain tempat .

Apa yang membuatkan semua orang jadi gila adalah,salah satu sikap rakyat malaysia yang terlalu banggakan bola ini,aku pun sokong bola tapi taklah over sangatkan ,yerlah Malaysia dalam bolasepak tak boleh bertemu sebab nanti gaduh besar!! ada yang bakar bendera,hack sana sini dan sebagainya .. ini bukan berlaku sahaja di malaysia tapi seluruh dunia !!!

Sebab tu orang GILA BOLA ramai,jgan tanya PES 2012 pun ada TEAM MALAYSIA (err sebelum ni pun ada ek) Maka dengan itu bila percaya dan terlalu yakin Malaysia akan menang,semua penyokong akan bersorak termasuk yang Indonesia juga,yakin Pemain mereka akan menang..

Kalau aku kritik bola nanti ada orang hack aku sebab mereka ini golongan yang tak boleh terima kritikan,lihat sahaja di laman bola sepak malaysia (SOKERNET) maki orang no 1 ,kritik orang no 2 so apa perlu takut dengan kritikan .. kita kena bersabar yer .. hehehe

Sehari Lepas,
Malaysia menang dalam permilihan suku akhir sukan sea 2011,Indonesia kalah dan apa lagi,bertambah cacian laa ruangan fB aku ni yang dipenuhi gaduh-gaduh oleh orang tempatan dan juga indonesia kan .. aku pelik semua ada ilmu tapi gila kerana sebijik bola smpai nk bakar-bakar bendera dan sebagainya. Helooo Ustaz Nasaruddin Tantawi pun sokong bola kalau kalah kritikan dia taklah seteruk  orang yang lebih berILMU dari Dia .. So Fikirlah
Ini Malaysia bukan Brazil atau mana-mana negara,nak gaduh-gaduh,nak gaduh balik negara sendirilah ... hehehe

Masih ku ingt negeri sembilan lwn terengganu,hnya kerna gol Hairuddin Omar,negeri sembilan menrangkul piala malaysia .. huh lepas dh kalah gaduh-gaduh,adoyai siap kutuk polis lagi adoyai ini adalah orang GILA,maaflah kalau aku kata tapi memang betul itu hnya satu perlawanan shaja kalau dh kalah musim depan ada lagi ..? yer tak 


Isu FAHMI
Khairul Fahmi Che Mat, Penjaga Gol paling hebat setakat ini walaupun terkena tomahan pelbagai kerana lepas menang bola je terus HOT kan.. itu adatlaa Zaquan Adha dengan kembar dia dulu pun ada kurangnya bini pun artiskan .. hnya sekadar nama jer so ketepikan hal peribadi FAHMI .. kita sokong dia untuk majukan bolasepak MALAYSIA ...
** Ingat Fahmi ini malaysia bukan Portugal nk popular macam Christiano Ronaldo ...(hehehe)

Kita Boleh Sokong BOLA kalau kalah Kita TERIMA seadanya Jangan JADI ORANG GILA kerna BOLA ... sokongan tu ok tapi kalau kritik yang ok takpe kt pemain ni kena seDAS kt pemain bola di padang tu.... hargailah mereka andai kita semua sayang mutu bolasepak malaysia .......

So hari ini Mymar lwn Malaysia,jadi Malaysia menang lagi. dan tak kisah lah politik malaysia sokong bola dalam satu meja yang sama. barulah 1 Malaysia.

@artikelterpelihara

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu