Saturday, December 10, 2011

Meet and Thing With Dato'

assalamualaikum wbt....
  Kalau Student KLMU mesti kenal ini Dato ...



(saya diwaktu mnjadi unofficial photographer mpp klmuc bersama dato idrus)



Macam biasa, saya bukanlah org atasan KLMU tp sy adalah pelajar KLMU ...
Well dah Dato Khalil Rahman b Amir Khan ajak pergi Meeting so saya ikut dan kumpulkan bahan untuk bersua dengan Presiden Cosmopoint Berhad ini ....


Tidaklah hairan kalau saya jumpa Dato' Idrus sebab sebelum Dato masuk bilik meeting, Puan Shila dan Dato Tahir pun dan ada dlam bilik meeting , saya mengimpikan segala luahan pelajar itu terus kepada Dato Idrus bukan setiausaha,bukan Head Of Student Affair atau lain-lain jawatan selain Presiden,yerlah masa Dato Idrus terlalu padat dan tidak semua temujanji dapat dijanjikan pada waktu dan tarikh yang sama ....

Oleh itu pada hari rabu lepas bertarikh 7 Disember 2011,akhirnya saya dan Khalil Rahman dpat berjumpa dengan Dato Idrus walaupun Dato lewat masuk 30minit namum puas juga nk bagitahu hal student KLMU ini

(cewahh aku cakap mcm ahli parlimen pulak!)

Berdasarkan laporan student dan ketidak puashatian student juga telah diberitahu oleh Puan Shilar dan Dato Tahir juga Dato Idrus.

antaranya ialah
*** Isu Pelajar Hospitaliti dan Pelancongan terutamanya Pelajar jurusan Kulinari dan Pastri.Dalam soal siasat 30minit bersama 4 Pelajar Senior Semester 5 Jurusan Pastri didapati barang keperluan mentah terpaksa dibeli sendiri dan oven nak masak kek pun dah rosak makanya ada juga permasalahan lain iaitu baju cheff terpaksa buat sendiri walaupun sudah diukur dan ditempah malah sudah pun dibayar ... akhirnya permasalahan itu dibawa terus ke HQ KLMU . Setelah Dato Idrus mendapat tahu hal tersebut dengan serta merta call department barang keperluan mentah hospitaliti tersebut.. Insya ALLAH permasalahan itu akan diambil perhatian ....

*** Pelajar bahagian health and sciene selain nursing akan mendapat uniform khas semasa praktikal atau posting mana-mana hospital .. Saya utarakan masalah ini kerana ada segelintir pelajar tidak puas hati kerana Pelajar Nursing sahaja ada uniform khas semasa mereka posting atau praktikal di hospital luar,oleh itu permasalahan itu telah diambil perhatian Insya ALLAH,tak lama lagi budak praktikal sains kesihatan selain nursing akan terima satu baju uniform semasa mereka praktikal nanti .. 

*** Perkhidmatan Bas LENG SENG ADALAH PERCUMA ...
Huh ini yang baru saya tahu ,malah saya ingat selama ini BAS LENG SENG PV tu potong duit PTPTN rupa-rupanya FREE dan  dibayar oleh KLMU. Pengakuan oleh Dato Idrus sendiri masa meeting itu . Kira bertuah sapa duduk PV 6,PV 10,PV12 ,PV13 dan juga alpha villa sebab bas leng seng tu free je korang naik RM 50 tiap bulan tu kolej yang bayar. huh baru aku tahu kira yg tak bertuahnya adalah hostel kepong sentral,sentul mawar dan melur,sentul utama,diamond square dan Jln Ipoh ...

*** Sendainya kamu semua (pelajar KLMU) ada masalah sila berjumpa terus dengan Puan Shila di deparment admin KLMU sana nu .. bagitahu masalah korang apa puncanya,bab tulis kt fB yang menulis ni pun 2x5 kutuk jugak KLMU but Dato Idrus dah terangkan habis jangan ditnya lagi sebab semua dah jelas if saya ke kolej lain selain KLMU pasti tak duduk kondo semester 3 daj kena cari rumah sendiri,lepas tu duduk pula kat rumah kedai,nak murah katakan .. kira KLMU ni bagus jugakah

Sebarang aduan masalahkan boleh diselesaikan .. walaupun ada yang kata aku Pertualang Dua MUKA ... TALAM BERMUKA-MUKA well takkan aku nk jadi mcm HAS*** dengki satu hal nak jatuhkan orang pun satu hal walaubagaimanapun xdelah mcm dia kan .. aku tak dengki kat orang masa kerja dengan marcom dulu pun hampir-hampir kena ugut dgn orang yang busuk hati mcm dia bukan hmpir-hampir memang dah kena ugut pun. so ada aku takut ?? hehehe just rilek walaupun bini kau PA Dato Idurs kau kena tahu ,Syarikat Melayu kenalah majukan BANGSA SENDIRI bukan MUSNAHKAN BANGSA SENDIRI .. harap je ada Master dan PHD tp dengki jugak!

So kita dah jumpa dan fikir tentang masalah semua harap sangat-sangat pihak KLMU ambil tahu tentang hal pelajar yer !!!!

Sebenarnya bnyak lagi permasalahan yang berlaku di KLMU dan dah terus diajukan oleh pihak atasan andai ini khidmat saya sebelum berakhir bulan 12 ,saya cuma nk ucapkan selamat datang pelajar baru .. selamat datang mpp baru. saya mpp lama dh xde kuasa lagi nak naik HQ KLMU untuk bagitahu masalah korang semua bagilah orang lain yang bertanggungjawab pula .... saya mpp lama 2009-2011,cukuplah bosan tengok muka saya yer ..dah tak laku lagi dah .. 

Oleh yang demikian,mana-mana kolej yang korang masuk hati-hati tambah-tambah kolej swasta ,jgn bagi outstanding melambung tinggi nnti tak dapat sijil konvo pun tak lepas. hahahaha ...

@artikelterpelihara




No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu