Saturday, January 7, 2012

Perkahwinan

assalamualaikum wbt 
 apa khabar kalian-kalian semuanya yang berada dimana jua tak kira malaysia mahupun korea...
hari ni saya akan talk-talk pasal kahwin

(Sekadar Perhiasan)



Mari kita ambil hadith dari Siti Aisyah RA yang telah meriwayatkan ...

“Daripada Aisyah, Rasulullah s.a.w bersabda bermaksud: ‘Sesungguhnya nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling murah (rendah) maharnya.’” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy)"

Haa see,Nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling murah maharnya,u knoww!! tapi tak perlulah nk letak murah sangat contoh 

"aku terima nikahnya peah bt soob dgn mas kahwin RM 0.01 sen tunai ..." 
murah sangat tu,hahha hanya sekadar gurauan,masih teringat tahun-tahun lepas dan tahun 2011,dimana artis-artis kita kahwin,hebat belaka sampai ada gelarkan "Wedding Of The Year",sunggupun wedding of the year macam mana pun,mas kahwin dan hantarannya mengalahkan orang lain,nak aja Pengantin RM3 Juta.. 

Tahukah anda,
walaupun ada punyai banyak duit dan segalanya,berapa banyak rakyat Malaysia yang tak habis bayar duit PTPTN ..?? Berapa Banyak Rakyat MALAYSIA TAK CUKUP MAKAN SEHARI ..??

“Padahal aku tidak pernah mengetahui Rasulullah s.a.w berkahwin dengan mana-mana isterinya atau mengahwinkan mana-mana puterinya dengan mas kahwin lebih daripada 12 waqyah.” (Hadis riwayat Al-Tirmizi)" 

See,Nabi berkahwin pun tak macam orang sekarang kahwin,mas hantaran berjuta-juta,pelamin lebih tinggi dari pelamin mak cik bedah jiran sebelah nak lawan katanya.Lepas tu ada karaoke,lepas tu ada bla-bla bla .... tambah-tambah kalau artis nak raikan sekali ngan peminat buatlah selama seminggu ... heheheh

Ok aku bukan nak cerita pasal benda-benda tu ..... sapa teringin nak meminang aku syaratnya mudah . Beriman,Baik ,Terima aku seADAnya dan Beramal soleh,kalau aku jahat dan suami aku jahat macam mana ..?? Oleh itu sama-samalah bermuasabah diri tapi kan aku suka jenis lelaki yang suka kembara .... (kenyit mata pastu cakap "NICEEE!!!") sebab lelaki macam tu ada pengetahuan luas,aku tak suka lelaki kerja,pastu aku pun kerja pastu kerja lagi,macam takde life kot .... kurang-kurang aku juga lelaki yang akan bawa kemana sahaja dunia ini sebelum aku pejamkan mata ... (wahh mcm cerita omputih pula) tpi hantarannya adalah 

Aku ni taknak mintak lebih ...zaman kakak sulung aku kahwin ada kain songket,ada baju ada minyak wangi mahal ada buah untuk dimakan pastu takde barang kekal melainkan baju,yer memang semua itu pinjaman tapi aku nak menggunakkan sebaikknya semasa di dunia ini ..

err kalau boleh .....
aku nak hantaran aku semua kamera DSLR NIKON D4 yang terbaharu sekali tu

Nikon D4

Dan ... eh abang ada lagi laa




Baru tiga lens sabar ada lagi


Haa baru cukup .... hehehehehehe 
Tapi kalau saya nak balas balik ialah




Eiiiikk cukup tak ..?? 7 balas 2 ? Satu videocam sony ni pun dah mahal!
amacam ada bran lelaki diluar sana ..??
ala pengantin saya hanya jubah putih sahaja ..... hehehehe :)
dan saya taknak pelamin-pelamin ni saya tidak suka takde pun takpe!

Hehehe apapun tren sekarang hantara yang saya masih lihat,Al-Quran hnya sandaran dalam hantaran hanya meletakkannya sahaja bila suda berkahwin tiada fungsi apa-apa tmabh-tambah kalau yang biasa tu ... (Opssss Bukan nk perli atau mengutuk,siapa makan cili Dialah yang terasa pedasnya )

Oleh itu
saya buka lawa mana pun tp pasti ada yang kata budi perketi itu lebih penting,lelaki yang soleh dan sebagainya ....  tp hantaran aku tetap nak yang atas tu,amacam kalau takleh trima mas kahwin aku PTPTN .. hahahahha

sengall punya ainaa ~~ 
---artikelterpelihara2012