Monday, February 13, 2012

Apa Yang Berlaku Disana ...

assalamualaikum wbt .....

 Salam JihaD utk rakyat Syria ....





Apakah yang sedang berlaku diSyria sekarang adakah kita di Malaysia sebilangannya tahu....??
Hnya tahu buka facebook tengok Notification bape banyak pastu komen sana sini kemudian chat dua tiga cebis ada nampak kawan post pun pandang sebelah mata (yelah bukan berlaku di negara sendiri) tapi tahukah anda apakah yang sedang berlaku disana .....??

Lihat pic kanak-kanak diatas itu ..... Kanak-kanak itu dibunuh kejam oleh Rejim Bashar Asad.tp di malaysia pula senang-senang buang bayi yang tidak bersalah disemak samum dan sebagainya seperti tidak ada hati perut langsung rasa simpati dan kasihan pada bayi yang baru dilahirkan.

Tidakkah kita rasa simpati ..?? Perlulah kita ambil tahu tentang hal ini kerana ia saudara kita ..saudara ISLAM kita yang sedang berjuang mati-matian disana .... ucapan kata "YA ALLAH bantulah saudara hamba disana ...." hnya sekadar ucapan bukan penyelesaian akan tetapi doa kita sebagai umat islam adalah senjata dan kekuatan saudara islam kita di syria dan palestin sana. Ia adalah sebagai satu semangat disana bukan sekadar ucapan dan kata-kata di laman youtube dan facebook atau mana-mana laman social yang ada ......

Sahabat kita disana sedang berjihad .. kita disini sedang sibuk utk raikan hari kekasih esok yang bakal menjelang tiba ... kenapakah harus bergitu wahai saudaraku ..?? tidak cukupkah kita meletakkan islam hnya pada nama ..?? akan tetapi tidak buat apa yang disuruhnya..??

Tidak cukupkah kita sudah bnyak mempersedakan agama ... 
Nampak pada ic/kad pengenalan "ISLAM"
akan tetapi hanyalah sekadar hiasan ....

Hiasan yang sekadar tidak dipedulikan ...
Bila dicakap ... "hshh aku tahulah aku tahu aku jahat tp aku tahu hukum agama halal dan haram .. kau cakap macam kau baik sgt kan ..??"

Perlukan ia berterusan sebergitu ..???
Perlukah ...??

Malam-malam seharian akan bergelak ketawa sembang kosong tiada makna
Tapi malam sahabat kita disana adalah berjaga bermandi darah utk berjuang demi agama
Kita pula sibuk mempertahankan HAK ... Mempertahankan DAULAT ....
Sibuk Meroyan Untuk Publisiti Murahan ... Sibuk Mencari Kelemahan Orang Lain
Sibuk Mencari Harta Dunia ... Sibuk Dengan Facebooknya ....
Sibuk dengan Kekasih Hatinya Sibuk Berzina sana sini ....

Akan tetapi ... masa perginya IMAN kita..??
adakah sudah hilang dihayut ombak rindu ..??

Kita masih bersyukur azan di malaysia masih berkumdang dgn adanya sistem PA di setiap masjid dan surau ... adanya bilal yang mahu lagi azan dengan suara lantang ....sedihnya..
masjid dan surau kita hanya sekadar hiasan megah di mana-mana negeri akan tetapi hanya sebilangan sahaja yang masuk untuk berjemaah bersama .......

Azan di negara luar kadang-kala ada disekat dan tidak boleh menggunakan sistem PA tapi hasilnya .. ruang musolah dipenuhi manusia yang sedang cari redha ALLAH utk terus berjuang.......

kata-kata ini adalah semangat umat islam ....
masalah kekasih..kawan dan sekeliling tidak membebankan kita
tp masalah ummah yang harus kita ketahui
bukan duduk kerja dgn blackberry tanpa ada seberang info
tahu hal luar tp tidak ambil kisah atau membiarkan sahaja....

Ingat Siapakah Pertolongan kita ....
ALLAH

Siapakah Yang Akan tolong Kita ...
ALLAH ...

Siapakah Pertolongan Asal Kita
ALLAH .....



Inilah video yang dirakamkan oleh seorang rakyat Syria berkenaan wajah kanak-kanak yang baru berusia 6 bulan yang dibunuh kejam oleh rejim Bashar Asad. Arwah Marwa Adil Bahar ini mati disembelih oleh Rejim Bashar Asad sehingga terpenggal kepala kanak-kanak tersebut.
Video ini diambil selepas arwah dimandikan dan sedang dikafankan sebelum dikebumikan. Tidak boleh dibayangkan sesiapa yang melihat video ini tapi masih tidak mampu menitiskan air mata melihat kezaliman yang tidak berperikemanusiaan ini. Wallahul musta’an.






Kini Syria dalam kekalutan dan sedang berjihad ke Jalan ALLAH


Mari sama-sama kita berjuang juga kejalan ALLAH ...
Tegakkan Iman Satu UMMAH !!!

ALLAHUAKHBAR !!!
@artikelterpelihara2012