Wednesday, April 11, 2012

29 Febuari

Assalamualaikum .....


 Perghh kali ini penulis hendak menulis satu-satunya filem malaysia yang menggunakan 3D di dalam filem 29 Febuari ini ...


 Melihat filem ini menggunakkan teknik CGI membuatkan penulis bergitu teruja sekali,mana taknya teknik filem 3D tu,semua diwarnakan termasuklah semasa hari kemerdekaan tanah air dimana Tuanku Abdul Rahman pun di kalerkan dalam filem ni. 


 Perghh canggihkan ..?? Bila dunia dah maju teknologi pun dah berkembang makanya filem pun makin cepat majulah .. hahahah!

 Pelakon utama filem 29 Febuari ini adalah Remy Ishak, dan dalam filem ni beliau memegang watak sebagai Budi yang lahir pada 29 Febuari iaitu empat tahun sekali dalam kelendar masihi.

Sebagai pelajar,penulis harus mendalami teknik-teknik buat filem ni semua,bila nanti boleh lah buat filem macam Edry Abdul Halim! Perghhh!! Walaupun hanya sementara di dunia ini mahu juga merasakan nikmat yang indah setelah penat lelah kita belajar yer tak..?

Ha Kat Utusan pun ada artikel tentang 29 Febuari ni 

Nak Penulis Bagi Trailer 29 Febuari ni... 
30 Ogos 2012 Di Pawagan



Filem Stereoscopic 3D pertama Malaysia mengisahkan perjalanan hidup Budi yang dilahirkan pada tahun lompat 29 Februari 1896 dan hanya dimakan usia 4 tahun sekali membuatkannya sentiasa ditinggalkan orang yang tersayang. Adakah ini anugerah atau sumpahan?
 Saksikan "29 Februari", sebuah filem muzikal fantasi arahan Edry Abdul Halim di pawagam mulai 30hb Ogos 2012.
Facebook 29 Febuari


 p/s : penulis suka akan epik filem lama,berharap industri filem malaysia akan berkembang membuat filem versi zaman 60-90an .....

@artikelterpeliharai

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu