Saturday, September 1, 2012

Tersirat 4


http://momoc.sumasu.com/wp-content/uploads/2010/10/shah-alam-lake-panoramam-in-hdr-photography.jpg

 "aku tidak nampak , apa ada depan itu ..?"
 "depan itu??"
 "bukan depan aku ini .."
 "ini air tasik lah "
 "wah kau bawa aku jalan-jalan ke hari ini ..?"
 "yup ... bagi kau menghirup udara segar ini ... "
 "Alhamdulillah ALLAH bagi aku bernyawa lagi .."
 "amin ....."




 "ini air tasik kan ...."
 "hati-hati nanti terjatuh pula tebing tu rendah sahaja ..."
 "oh ... tebing ....."
 "hati-hati ya .."

 "air ni pasti tenang kan ....?"
 "maksudnya ...?"
 "suasananya tenang ....."

"err kenapa dengan bahu kau?"
"oh ini masa aku exiden di Pedas,Negeri Sembilan dulu,aku exiden taklah teruk sangat tapi sakit lah sebab tu bahu aku bengkak sebelah ..."
"kau pergi Pedas,Negeri Sembilan untuk apa..?"
"aku pergi rumah walimah kakak aku .... masa tu aku nak balik mybe sebab aku ngantuk sangat agaknya sebab itu aku exiden .."

"ermmm..."
"air ni tenang .... moga hati kita juga tenang ..."
"Insha ALLAH .."
"aku pernah juga kata pada sahabat aku , jika aku tiada lagi bersama kau,hati kau akan sentiasa tenang dan tidak gelisah akan ketiadaan aku ..meskipun aku kemalangan teruk ,kau tetap akan tenang ...."
"bagaimana kau boleh berfikiran sebergitu.."
"kerana hati sahabat aku itu aku dapat rasa yang dia sentiasa tenang dan terus tenang ...... ada yang lebih penting dari aku dalam hidupnya ....."

"eh kau nak kemana ..."
"aku mahu mencari ketenangan ..."

"Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana." (Surah Al-Fath: 4)


No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu