Wednesday, October 31, 2012

Saya Harus Berani

         Ini terbukti , kerana semua orang ada sikap berani tapi takut depan-depan bila nak bersuara nanti, oleh yang demikian ,saya harus berani .. (waahh dah boleh buat videoclip ni) . Esok bermula satu buku yang akan di bawa bersama untuk mengembara jika Zahariz boleh menulis dokumentari yang bertajuk "Dengan Basikal Aku Menjelajah" kemudian Senad Hadzic pula berjalan kaki sejauh 5,7000km untuk sampai ke Mekah bagi menunaikan Haji pada tahun ini tidak mustahil Aku Harus Berani untuk menyatakan hasrat aku menjelajah 1 Malaysia (gaya suara Najib Razak).


----------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

   Cita-cita aku ni masih dalam angan-angan kosong yang tidak membara jiwanya pun sebab aku rasa ia perlukan lagi sikit pengalaman dan pembelajaran . Senjak kenal Grup Penjejak Tamadun Dunia , ahli grup mereka selalu mengembara dan berilmiah ke luar negara mencari dan berdiskusi untuk membawa rencana tentang tokoh-tokoh dunia contohnya macam Cheng Ho , Baiduzaman Said Nursi dan lain - lain . Perihal ini aku cuma membaca melalui artikel-artikel mereka . Mereka bukan sekadar bercakap kosong tapi mampu lakukan dengan bijaksana walaupun mereka adalah mahasiswa dari kalangan kita juga yang mampu bahagikan masa belajar dan juga mencari ilmu di luar kuliahnya.


Grup Cheng Ho GPTD  di arena menjejak Laksamana Cheng Ho di zaman kegemilangannya.

Waaa Hebat kan .. ?! Kau Rase ?
Kita Harus Belajar Lagi .

Artikel Pengembaraan Saya HARUS BERANI akan menyusul !

Half time - Semput !

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu