Thursday, November 22, 2012

Memori

       Mungkin ada yang ingat ada yang lupa tentang guru berbangsa cina di Sekolah Menengah Teknik Butterworth ini , dan inilah guru yang dimaksudkannya , mana mungkin semua pelajar akan lupa pada guru yang garang tapi hati mayak baik oooo ....!! Adat menjadi guru adakala baik hati adalah hati tepaksa garang untuk didik anak murid jadi insan berguna tapi itu lah ,bila difikirkan balik guru ini banyak cabarannya tidak semanis air gula tebu kalau dah tertumpahnya tuba didalamnya (perbahasa apakah itu?)

Ini Biodata Ringkas Beliau :
Yam Weng Hoong
16 Mei 1964
USM - 1988 

Mungkin ada beberapa perkara yang tidak pernah dilupakan tambah-tambah aspura . Bilamana Solat jummat tiba , Dialah yang membawa rotan dan memanggil pelajar-pelajar lelaki ni untuk pergi ke masjid untuk solat jummat berjemaah , dan yang paling utama dialah yang bagi skill-skill mudah untuk memahami add math (yang aku dgr lah dri student dia aku bukan student dia sbb dia tak ajar bahagia vokasional) . Disebabkan dia terlalu serius dalam belajar dan dia sangat menitik beratkan hal - hal displin pelajar , jika dia marah nada suaranya akan tinggi mengunung ! itu tandanya dia betul - betul marah dan jika dia tidak marah , soalan senang akan dia jawab dan tanya namum kiasannya tersangat perit dan mendalam untuk ditelan bersama.!

Oleh yang demikian masa zaman sekolah dulu kita tak pernah rasa jadi guru tapi bila sehari kita rasa jadi guru barulah kita rasa apa yang mereka rasa .

Ayat member aku time sekolah dulu bila aku buat nakal sikit ja adalah 
Hang pi mana tadi aina , kalau nampaknya dek Sir Yam ajak ang minum kopi pagi-pagi dalam bilik dia nanti ....!"

Hah!! tidaknya nakal aku bertempat oke!
hahahahaha

#PrayForGAZA

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu