Sunday, November 3, 2013

Melawat Kak Yong Yang Kesepian

"Munaaaaaa !!!"
     Itulah perkataan yang saya menjerit ketika sampai ke Mahallah Nusaibah yang terletak di atas bukit jauh dari Mahallah Asiah . Agar berbatu ibarat dari KL ke Perak, Perak ke KL , lebih kurang macam tu lah .

Saya terlupa nama penuh Muna , tapi gelarannya adalah Kak Yong . Mungkin kisah silamnya adalah seorang akak besar di Taiping , UIA PJ ataupun di UIA Gombak ,erm mungkin sebab itulah gelaran Kak Yong sangat sesuai untuk gadis berbadan kurus ini . 

Burger Ayam Tanpa SOS Vs Burger Daging Ada SOS (siap double lagi).

 Kesekian lamanya saya tahu yang Sew Ling memang tidak suka akan masakan yang pedas mahupun bahan masakkan yang meletakkan bahan-bahan pedas , oleh itu semasa beli burger ayam tanpa sos ini , akak burger tu rasa hairan, saya pun berkata

al maklumlah kak, budak ni tak suka pedas , bersih perut dia dari bahan pedasan ni, tak payah letak cili sos ya !
Akak burger tu ketawa dan buat apa yang dipinta . Sesampai di UIA Gombak , terus ke Mahallah Asiah dan memberikan burger ayam tanpa sos yang special itu .

Sew Ling dan Motor Auto-Nya

Baru nak ambil motor Auto-nya supaya dia boleh menunggang motor gear manual yang mudah tapi mengada-gada tak nak . Adoiyai ! Belajar lah Sew Ling Oiii ! Hohohohohoho~~~

Nusaibah Never Walk Alone 

Saya dan Sew Ling bergerak ke Mahallah Nusaibah. Sampai di parkir, Sew Ling tunjukkan  motor kepunyaan Kak Yong. Modenas yang baru keluar kilang , masih kilat dan licin ,makanya secara tidak segaja saya goncangkan manja pada motor itu agar bila Kak Yong naik nanti tidaklah rasa ringan nanti ada kawan yang teman . erkkk!

Bila Sew Ling membawa saya ke Nusaibah , melalui jalan-jalan yang sukar , memasuki blok tengah dan berjalan merentasnya , melalui jalan gelap tanpa ada cahaya yang lebih di lorong itu . Menyeberang di bukit bakau dan sampailah dorm Kak Yong !

Dihadiahkan burger danging yang double itu pun dikira bersyukurlah sebab diorang dah kenyang yelah nak bagi zat dan besi tambah dalam badan ! hahahaha .

Sampai di bilik Kak Yong, saya dengan selamba menyemakkan bilik kecil yang agak bersepah itu . Katil dia kecil maka di tampung pula saya dan Sew Ling , almaklumlah saya paling 'gempal' di tempat itu ,kasihan kak Yong kena layan tetamu ya !

Bila bercerita banyak-banyak ,makanya Sew Ling nak berbisik pada Kak Yong tentang pelat saya bercakap utara , mungkin agak janggal tapi betui laa aku speak utara habaq hang ! Bukan nak support ,mengutuk lagi adalah , terpaksalah mengalah !

Sembang punya sembang punya sembang ... ternyata sudah pukul 12 keatas !, Sew Ling dok kata dari tadi asyik nak tidoq ja tapi tak tidoq pun , masih menyembang !Dari lampu bilik menyala sehinggalah lampu bilik itu terpadam sendiri ... Bajet nak takutkan Kak Yong laa tapi hampeh ! Beliau ni taklah takut sangat , "kawan-kawan" tu ja dok takut kat Kak Yong .

Susahnya Nak Sebut  Sekolah Raja Perempuan Taayah

Bila bercerita tentang lantai bilik Kak Yong , Sew Ling ada beritahu yang lantai biliknya macam marmar tandas , bila datang memang betul . Teringat zaman maktab , lantai kami lantai simen ja bersyukurlah lantai sini marmar tandas tau ! Bersungguh Kak Yong beli tikar getah nak lawakan bilik dia ! Dari situ mulalah nak sebut nama Sekolah Raja Perempuan Taayah . 

apa dia taqiyah ! 
bukanlah kak ainaa Taayah (dengan nada taranum yang sesuai,dua harkat atau lebih)

Hahahaha , mulalah depa nak kutuk Maktab den ! dengan serta merta saya berkata 

MPP baru menang mana tahu kan ,dia bagitahu Censellor korang tu , satu Nusaibah tukar marmar baru !  tetiba ja tukar marmar baru tiada lagi marmar berbentuk ala-ala tandas !
Kak Yong kerut dahi sikit , Sew Ling tersengih ! Mana tahu YPD MPP tu baek hati kemukan dan tunai manifesto dia untuk bentukkan yang baru , Transformasi Pelajar katakan .. hehehhehe .

Malam Masih Muda

Kak Aina, tak mau balik ka ? nanti mak guard tu tak bagi masuk tau !

Bila saya tengok jam dah terlalu lewat maka kami pun mahu beredah dari bilik Kak Yong itu. Namum pembaca sekalian nak lihat macam mana bilik Kak Yong tu ?

Seluar Kak Yong

Meja Study Kak Yong Yang Sepah

OMG ... Im Sorry Kak Yong

Yang Bahagian Belakang tu leh buat Gudang Tudung

Inilah yang Sew Ling kata ,macam marmar tandas

Kasut Kak Yong

Hahaha Sepah tak ?

Akhirnya kami pun pulang meninggalkan Kak Yong yang kesepian itu , maaflah den tak dpat nak snap pic matrik kad kak yong ! Kak Yong ini single tapi dah berpunya ! Ngoratlah kalau rasa nak kena makan kasut saiz 25 ...

Mak Guard Yang Kerek!

Tahulah kami lambat , tapi layanlah dengan cara berhemah ! Mak Guard UIA Mahallah sekian tu sangat kurang berbudi bahasa ! tunggulah aku apply jawata Pegawai Keselamatan Gred KP 41 ! tahulah aku nak ajor kau cara berbudi bahasa dengan budak-budak universiti kalau ada budak universiti yang dok pahem bahaso meh kito masuk kelas budi bahaso !! Sew Ling pun takut nak tegur , tapi den selambo jo hahahahaha janji moto kocik Sew Ling tu lopeh pagar kecik tu ,hohohohoho !

Bergitulah kesahnya
nampak kisah Kak Yong ni macam tak best kan 
tp bilik dia sepah tu yang den nak bagi tunjuk satu duniaa !
hahahaha.

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Mestilah Membangun Kalaupun Entri Post Saya Merapu